na dół
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{C} Problem z 1.4T 140 KM- A piszą, że niezawodny....
#1
Witam wszystkich Forumowiczów,

Dwa tygodnie temu kupiłem Zafirę C 1.4 T 140 KM 12.2011r. Samochód kupiłem sam w Szwajcarii i tutaj narazie nim jeżdżę. Przebieg 120 tyś km. Samochód praktycznie do końca serwisowany w autoryzowanym serwisie Opla. Ostatni serwis zrobiony 2 mc przed zakupem. Samochód miał być do poprawek lakierniczych... po tygodniu użytkowania pojawiły się problemy z silnikiem, cały czas świeci Check Engine ( pomaranczowa kontrolka silnika).

1. Podczas pracy na biegu jałowym czasami delikatnie spadają obroty - na obrotomierzu praktycznie tego nie widać.
2. Podczas przyśpieszania czuć przerywanie - wrażenie włączania się i wyłączania Turbo, silnik nie ma mocy.
3. Znaczne wycieki oleju spod dwóch czujników wałków rozrząd - czy to częsta usterka? Czy poniżej czujników znajdują się jeszcze jakieś uszczelniacze? Czy pompa wody ma styczność z olejem silnikowym ?

Byłem w serwisie, odczyt kodów :
P0014
P0097
P0113
P0237
P112D
P11C2

Sprawdzałem wąż idący z kolektora dolotowego do turbiny - zaworek zwrotny działa, wycieku oleju z odmy membrany nie ma. Zaworka zwrotnego w kolektorze dolotowym nie widzę ( trudny dostęp). Kolektor o numerach: 55573171 ( czy napewno posiada zaworek zwrotny ?)

Chodzi mi głównie o pomoc dotyczącą błędów...
Podejrzewam układ Odmy lub Przepływomierz ?

Czy ktoś mógłby pomóc ?
Odpowiedz
#2
P0014 - Exhaust Camshaft Phasing Mechanical Reference Position Range/Performance
P0014 - Exhaust Camshaft Phasing Mechanics Malfunction
P0014 - Exhaust Camshaft Phasing Mechanics Range/Performance
znaczenie poniższych błędów nie koniecznie musi się odnosić do Twojego silnika ale może naprowadzić na problem

P0014 - Exhaust Camshaft Position System Performance
P0097 - Charge Air Temperature Sensor Low Input
P0097 - Intake Air Temperature (IAT) Sensor 2 Circuit - Low Voltage
P0113 - Intake Air Temperature (IAT) Sensor Circuit High Voltage
P0113 - Intake Air Temperature Sensor Circuit High Input
P0237 - Boost Pressure Sensor Circuit Low Input

ostatnie 2 błędy są mało znane, co nieco można dowiedzieć się np. tutaj http://p112d.enginecodes.net/ oraz http://p11c2.enginecodes.net/
Odpowiedz
#3
Dziękuje za odpowiedź smile 4 z 6 podanych przeze mnie błędów dotyczą czujnika powietrza dolotowego... tylko nie wiem czy jest taki osobny czujnik i gdzie on się znajduje czy tym czujnikiem jest Przepływomierz? Zauważyłem że jest też jakiś czujnik na plastikowej rurze która idzie spod zderzaka do kolektora dolotowego? Czy ktoś wie co to za rura ?
Dwa pozostałe to czujniki wałków rozrządu i czujnik przy turbinie... Czy niesprawny czujnik powietrza dolotowego może mieć powiązanie z czujnikiem turbiny i może mieć wpływ na jej działanie? Pozdrawiam wszystkich smile
Odpowiedz
#4
A może problem tkwi w okablowaniu i wtyczkach.
Z translatora coś takiego wyszło "Słabe objawy ruchowe są zgodne z nieprawidłowym działaniem czujnika MAP. Ponadto w niektórych przypadkach zły czujnik MAP nie rzuci kodu. Ponownie, kod ELD prawdopodobnie stanowi oddzielny problem z okablowaniem. Gdy zobaczysz kod błędu silnika P11C2 w czytniku kodów silnika, ten opis pomoże."
Może warto prysnąć kontaktu w spreju do wtyczek i obejrzeć wtyczki od czujników czy czasem któryś pin nie jest zagięty/uszkodzony, albo kable we wiązce gdzieś mają przerwę.
Odpowiedz
#5
Dziękuje za odpowiedzi smile
Od ostatniego mojego wpisu zmieniły się następujące rzeczy:

1. Wymieniłem czujnik powietrza dolotowego - czujnik ciśnienia ładowania (Map sensor? nie jestem pewny czy jest to prawidłowa nazwa). Czujnik znajduje się w rurze która idzie spod zderzaka do kolektora dolotowego.

Po wymianie czujnika ciśnienia ładowania błędy zostały wykasowane. Po przejechaniu ok 20 km ponownie zaświeciła się pomarańczowa kontrolka silnika. Po podpięciu komputera wyszedł tylko błąd czujnika wałka rozrządu.

2. Wymieniłem oba czujniki. Błędy zostały wykasowane, mechanik zrobił adaptację wszystkich czujników ( przynajmniej tak twierdził).
(Przy okazji czy może ktoś wyjaśnić po co właściwie robi się adaptację i co ona daje?)

Od tego momentu zrobiłem ok 100 km i żaden błąd się nie pojawił - a przynajmniej nie świeci kontrolka silnika.

Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że samochód pomimo pozbycia się błędów nadal nie ma mocy, turbina tylko czasami na dosłownie parę sekund załącza się.
Czy na biegu jałowym podczas dodawania gazu cięgno idące do gruszki powinno poruszać się. U mnie ani drgnie w zakresie od 1 tyś do ok 5 tys obrotów. Sprawdzałem cięgno na wyłączonym silniku.... można nim poruszać.

Czy turbina może się nie załączać z powodu np. czujnika który jest obok niej ? Idą do niego dwa wężyki... Czy może być innym powód ?


Ponadto na youtube znalazłem filmik dotyczący chevroleta. Błedy w większości przypadków zgadzają się, jak również problem z turbiną ( jeśli dobrze zrozumiałem). Jeśli ktoś zna hiszpański i rozumie jaka jest przyczyna w Chevrolecie to bardzo proszę o informację.

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=D47wEqP0HEM

Z góry dziękuje wszystkim za pomoc!
Odpowiedz
#6
Po dłuższej nieobecności witam wszystkich ponownie. Problem utraty mocy został rozwiązany, wszystkie błędy zostały usunięte i dotychczas już się nie pojawiły...
Trochę to trwało z powodu błędnych i nie trafionych diagnoz mechaników... W Szwajcarii byłem u dwóch Polaków: jeden stwierdził, że trzeba wymienić komputer, drugi, że trzeba wymienić pokrywę zaworów ( układ odmy). Dwie diagnozy były błędne, na szczęście żadnej z tych rzeczy nie wymieniałem... . Po przyjeździe do Polski samochód stał u sprawdzonego mechanika dwa tygodnie... ten na samym końcu stwierdził, że trzeba wymienić wtryski lub turbinę ( na szczęście nie zdecydowałem się - jego diagnoza była błędna). Na samym końcu sam kupiłem elektrozawór sterujący wałkiem rozrządu - od początku świecił CHECK ENGINE z powodu czujnika wałka rozrządu ale niestety wymieniłem na początku nie te co trzeba było. Ponadto mechanik uparcie twierdził, że zepsuty czujnik nie jest powodem utraty mocy. Pomimo tego kupiłem i wymieniłem - samochód odzyskał moc.

Podsumowując: na powyższe błędy pomogły wymiany czujników:
Map sensor, elektrozaworu wałka rozrządu ( wydechowego), oraz czujników wałków rozrządu ( te w sumie nie potrzebnie ale koszt nie był duży).

Dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem oraz pomoc.
Pozdrawiam
Odpowiedz
#7
(2018-Lip-27, 21:41)Rafal_87 napisał(a): Czy na biegu jałowym podczas dodawania gazu cięgno idące do gruszki powinno poruszać się.
Czy może zna ktoś odpowiedź na to pytanie?
Odpowiedz
#8
Moim zdaniem tak
Odpowiedz
#9
Sprawdziłem i jednak cięgno gruszki na biegu jałowym nawet przy mocnym gazowaniu nie przesuwa się, a podczas jazdy (takiej z osiągnięciem co najmniej 3 tys. obrotów) przesuwa się na pewno.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości