Witam.
Mam na imiÄ Arek i posiadam od ok 2 miesiÄcy ZafirÄ 1.9 150 km 2008 145 000 km (potwierdzone w ASO) ProszÄ o pomoc w diagnostyce auta poniewaĹź od prawie poczÄ tku borykam siÄ z jednÄ usterkÄ i nie mogÄ nic z tym zrobiÄ.
Auto delikatnie szarpie (przyspiesza i odcina z przerwani na uĹamki sekundy) miÄdzy 2-3 tyĹ obr. przy peĹnym obciÄ Ĺźeniu. Najbardziej sĹychaÄ to po pracy silnika jakby turbo na uĹamki sekundy wĹÄ czaĹo siÄ i wyĹÄ czaĹo. Najlepsze jest to Ĺźe to nie zawsze wystÄpuje na 10 prĂłb czyli od 2 tyĹ na trzecim biegu do 4 tyĹ tylko 3 przypadki szarpie. Auto ma moc zbiera siÄ ok chociaĹź mam wraĹźenie Ĺźe czasem idzie lepiej czasem gorzej. Ĺťadnych bĹÄdĂłw.!!!
W samochodzie zrobiĹem:
1. Wymiana turbo caĹy nowy rdzeĹ ( Melett ) + planowany kolektor + geometria czyszczona
(stara turbina tylko gwizdaĹa na zimnym nie ciekĹa, wirnik , geometria ok). Przy okazji caĹy dolot sprawdzony intercooler szczelny, katalizator w porzÄ dku droĹźny bez najmniejszych uszkodzeĹ (metalowy)
2. Wszystkie moĹźliwe filtry + pĹyny + rozrzÄ d.
3. WyciÄ gniÄty bak sprawdzona pompka - wyczyszczona chociaĹź wszystko czyste.
4. ZaĹlepiony EGR + Wylogowany (stan caĹy czas 100% - opcom)
5. Wyczyszczona przepustnica (byĹa czyĹciutka brak oleju)
6. Wymiana kolektora (bez klap + wylogowane)
7. Dpf - wypala siÄ do 8% róşnica ciĹnieĹ -2 kpa Podczas jazdy 3500 obr. gaz w podĹodze max -17 kpa
8. Podmiana czujnika ciĹnienia doĹadowania (2 nowe sztuki Bosch bez zmian)
9. PodciĹnienie na pompie vacum 0,8 bar po zgaszeniu trzyma. ZawĂłr sterowania turbo podmieniony na nowy (nic). Jedno ale za zaworem podciĹnienie (do gruszki) spada po zgaszeniu auta ale moĹźe tak ma byÄ.
10. Gruszka sprawdzona szczelna trzyma sztangÄ w pozycji ustalonej (podciĹnienie ze strzykawki) zrobiĹem test podĹÄ czajÄ c vacum wzdĹuĹź przewodu gruszki podczas jazdy. Zegar w zaĹÄ czniku.
11. Zrobiony log dynamiczny - ProszÄ o ocenÄ.
LINK: https://www119.zippyshare.com/v/VRHLBHa2/file.html
w pewnym momencie podczas przyspieszania gaz 100% powietrze obliczane spada po czym znĂłw wzrasta (czy to normalne).
Gdym nie chciaĹ gwaĹtownie przyspieszyÄ problemu nie ma auto jeĹşdzi normalnie utrzymuje prÄdkoĹÄ obroty skaĹa. (nie falujÄ )
Mam na imiÄ Arek i posiadam od ok 2 miesiÄcy ZafirÄ 1.9 150 km 2008 145 000 km (potwierdzone w ASO) ProszÄ o pomoc w diagnostyce auta poniewaĹź od prawie poczÄ tku borykam siÄ z jednÄ usterkÄ i nie mogÄ nic z tym zrobiÄ.
Auto delikatnie szarpie (przyspiesza i odcina z przerwani na uĹamki sekundy) miÄdzy 2-3 tyĹ obr. przy peĹnym obciÄ Ĺźeniu. Najbardziej sĹychaÄ to po pracy silnika jakby turbo na uĹamki sekundy wĹÄ czaĹo siÄ i wyĹÄ czaĹo. Najlepsze jest to Ĺźe to nie zawsze wystÄpuje na 10 prĂłb czyli od 2 tyĹ na trzecim biegu do 4 tyĹ tylko 3 przypadki szarpie. Auto ma moc zbiera siÄ ok chociaĹź mam wraĹźenie Ĺźe czasem idzie lepiej czasem gorzej. Ĺťadnych bĹÄdĂłw.!!!
W samochodzie zrobiĹem:
1. Wymiana turbo caĹy nowy rdzeĹ ( Melett ) + planowany kolektor + geometria czyszczona
(stara turbina tylko gwizdaĹa na zimnym nie ciekĹa, wirnik , geometria ok). Przy okazji caĹy dolot sprawdzony intercooler szczelny, katalizator w porzÄ dku droĹźny bez najmniejszych uszkodzeĹ (metalowy)
2. Wszystkie moĹźliwe filtry + pĹyny + rozrzÄ d.
3. WyciÄ gniÄty bak sprawdzona pompka - wyczyszczona chociaĹź wszystko czyste.
4. ZaĹlepiony EGR + Wylogowany (stan caĹy czas 100% - opcom)
5. Wyczyszczona przepustnica (byĹa czyĹciutka brak oleju)
6. Wymiana kolektora (bez klap + wylogowane)
7. Dpf - wypala siÄ do 8% róşnica ciĹnieĹ -2 kpa Podczas jazdy 3500 obr. gaz w podĹodze max -17 kpa
8. Podmiana czujnika ciĹnienia doĹadowania (2 nowe sztuki Bosch bez zmian)
9. PodciĹnienie na pompie vacum 0,8 bar po zgaszeniu trzyma. ZawĂłr sterowania turbo podmieniony na nowy (nic). Jedno ale za zaworem podciĹnienie (do gruszki) spada po zgaszeniu auta ale moĹźe tak ma byÄ.
10. Gruszka sprawdzona szczelna trzyma sztangÄ w pozycji ustalonej (podciĹnienie ze strzykawki) zrobiĹem test podĹÄ czajÄ c vacum wzdĹuĹź przewodu gruszki podczas jazdy. Zegar w zaĹÄ czniku.
11. Zrobiony log dynamiczny - ProszÄ o ocenÄ.
LINK: https://www119.zippyshare.com/v/VRHLBHa2/file.html
w pewnym momencie podczas przyspieszania gaz 100% powietrze obliczane spada po czym znĂłw wzrasta (czy to normalne).
Gdym nie chciaĹ gwaĹtownie przyspieszyÄ problemu nie ma auto jeĹşdzi normalnie utrzymuje prÄdkoĹÄ obroty skaĹa. (nie falujÄ )