na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  {B} Jak zdemontować/wymienić pompę ABS/ESP Kaliope 0 972 2017-Maj-16, 09:38
Ostatni post: Kaliope
  {B} Jak zalać i odpowietrzyć układ kierowniczy, maglownicę, pompę Kaliope 0 553 2017-Maj-12, 17:30
Ostatni post: Kaliope
  {B} Jak zdemontować maglownicę/przekładnie Kaliope 0 433 2017-Maj-11, 18:40
Ostatni post: Kaliope
Ocena wątku:
  • 60 głosów - średnia: 2.95
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} {B} Przekładnia, Pompa wspomagania, Przewody ciśnieniowe - usterki, diagnoza
#1
Opel stosuje dwa rodzaje przekładni TRW oraz ZF, stąd też mamy dwa rodzaje pomp. W Zafirach cdti i w większości benzyn jest przekładania  ZF, dużo droższa w każdym elemencie. W zafirach 1.6 (oprócz CNG) jest TRW. Vin niestety nie zawsze wskazuje jaką pompę mamy, ale wystarczy rzut okiem na zbiorniczek i już wszystko wiadomo.

TRW z czarną nakrętką zbiorniczka:

[Obrazek: 307fa23a4d0f61aem.jpg]


ZF z białą nakrętką:

[Obrazek: f6b98aa5eb2934f6m.jpg] [Obrazek: f6ecebedcc444ffcm.jpg]
   
Oprócz tego, jak widać wyżej, ZF ma karbowane wypusty wokół aluminiowego korpusu. Żeby zobaczyć pompę trzeba ściągnąć podszybie. Ale można sięgnąć dłonią i wykręcić nakrętkę, która przy okazji ma mały bagnet z miarką poziomu, a na samej nakrętce jest też małe wytłoczenie z nazwą producenta, tzn 'ZF'.  W przypadku TRW chyba nie ma miarki.   



Pompa ZF:

Nr części dla 1.8, 1.7 1.9, 2.0 był zmieniany kilka razy, ale to wszystko to samo:
93181657
93190155
93196064
93196804

Nr producenta ZF: 13192897 lub 13276990

Zafira 2.2 też ma ZF, i to ta sama pompa, ale w katalogu występuje inny numer gdyż ona ma dołożoną osłonę termiczną, którą można przykręcić.


Zakładam temat gdyż zauważyłem, że jeden z przewodów wysokiego ciśnienia jest u mnie zapocony. Zadzwoniłem więc do serwisu i gość mi powiedział, żeby się tym specjalnie nie przejmować bo większość tak ma i jeśli płyn po prostu nie kapie to żeby nic z tym nie robić. Ja więc zapytałem grzecznie jakie są koszta, gdybym jednak zechciał to uszczelnić…..i tu mnie lekko wgięło. Przewód zasilający 750zł plus 750zł wymiana……także łącznie 1500zł !!!!!!!!!!! 



Numery węży, oraz o-ringów tutaj:





Węże często się pocą:

Odpowiedz
#2
W razie problemów z tym przewodem nie ma co kupować w serwisie,bo cena z kosmosu.Najlepiej podjechać ze starym do firmy gdzie zajmują się hydrauliką siłową i dorobią na miejscu....na pewno za dużo mniej niż w ASO.
Odpowiedz
#3
ten drugi kosztuje 750zł smile
Odpowiedz
#4
wszystkie chyba przewody wspomagania sa drogie,mnie do passata pan na serwisie powiedział 9 stów to mnie z butów wyrwało ale od czego są uzywki
Odpowiedz
#5
Przy okazji podaje numery oleju do przekładni kierowniczej.

Opel najpierw stosował:

Nr części: 90544116
Nr kat:    19 40 766 , a za tym sie kryję producent: Pentosin CHF 11S

potem GM zmienił nr na:

Nr części:  93160548
nr kat:      19 40 715 , a za tym się kryje: Pentosin CHF 202 


Oleje te są w gruncie rzeczy takie same, oba pełne syntetyki, można je miksować. Oba mają kolor zielony. Cena w ASO zawrotna, 65zł za litr. Można śmiało dolać syntetyk z Febi za 35zł za litr nr 06161.  Kolor też zielony, jest to olej robiony specjalnie pod m.in Opla, VW i Manna i na opakowaniu widnieją oba numery GM, tj. 1940766 oraz 1940715.

[Obrazek: 66d8570b20e621ecm.jpg]


Te numery tyczą się też astry G, tak więc to samo jest w ZA.
Odpowiedz
#6
(2012-Mar-29, 06:58)Marki link napisał(a):W razie problemĂłw z tym przewodem nie ma co kupować w serwisie,bo cena z kosmosu.Najlepiej podjechać ze starym do firmy gdzie zajmują się hydrauliką siłową i dorobią na miejscu....na pewno za duĹźo mniej niĹź w ASO.
zadzwoniłem już do bardzo polecanej firmy w Krakowie. Gość mówi, że jeśli tylko się da, tzn, musi najpierw zobaczyć tego węża, to zakuje go za 50zł. Wymiana u lokalnego mechanika za max 150zł. Gość jednak mi powiedział, żeby na razie jeździć i obserwować, bo te przewody są zapocone w wielu autach, gdyż taka już jest ich natura. To samo mi powiedział gość w nieautoryzowanym serwisie Opla. Także na razie muszę obserwować poziom płyny w zbiorniczku i zobaczymy. Co ciekawe, gość w ASO sprawdzał dostępność tego węża w centralnym magazynie GM  i powiedział mi, że jest w tej chwili 130 zamówień na tego węża  14
Odpowiedz
#7
(2012-Mar-29, 15:45)kaliope link napisał(a):Oleje te są w gruncie rzeczy takie same, oba pełne syntetyki, moĹźna je miksować. Oba mają kolor zielony. Cena w ASO zawrotna, 65zł za litr. MoĹźna śmiało dolać syntetyk z Febi za 35zł za litr nr 06161. 

tylko nie zawsze potrzebujesz litra a w ASO można uzupełnić płyn co czasami jest korzystniejsze finansowo. Przy niewielkim poceniu wystarczy, że dolejesz 200 ml/3-4 lata.
Odpowiedz
#8
a ciekawe ilę cię skasują za taka usługę? Myślisz, że policzą Ci za np. tylko 100ml? czyli 6.5zł?
Odpowiedz
#9
za uzupełnienie 200 ml zapłaciłem 20 pln tak więc przy założeniu że uzupełniam co 3-4 lata nie widzę sensu kupować litr oleju.
No chyba, że okaże się, że trzeba uzupełniać częściej. :20:
Odpowiedz
#10
Rozumiem Twój tok myślenia. Ja jednak wolę dać 35 zł za litr oleju i samemu dolewać, niż płacić te 20zł ASO. Różnica 15 zł i zostaje Ci cała reszta oleju.  Inna sprawa, że ten akurat mi został bo robiłem regenerację maglownicy we Fabii, a grupa VW leje to samo.

A tak w ogóle pojechałeś tylko na dolewkę czy przy okazji Ci dolali? Chyba przy okazji, bo żeby dolać płyn trzeba rozbierać podszybię.....i jakoś nie chcę mi się wierzyć, że zrobią to za 20zł.  Chyba, że mają jakiś lejek z długim wężykiem i po omacku dolewają. 


ps. Dość sporo Ci dolali? Rozumem, że też CI się przewody pocą? Czy maglownica puszcza? Ja dolałem może pół szklanki.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości