na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Czy moĹźna załoĹźyć węszą opone na szerszą felge? xadaspl 1 816 2016-Sie-14, 15:39
Ostatni post: Mietas
  {B} zmiana felg z 16" na 15" - czy jest taka moĹźliwość? marko74 13 3 525 2015-Paż-13, 12:48
Ostatni post: kuszu
  [FAQ ZB] Felgi do Zafiry B - wymiary , podstawowe informacje Kaliope 91 35 892 2015-Paż-12, 10:45
Ostatni post: Bamber
Ocena wątku:
  • 21 głosów - średnia: 2.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy waga felgi wpływa na osiągi i eksploatację auta.
#1
Niewiele osób kupując felgi  "aluminiowe" do swojego autka ma świadomość że poprawiając jego wygląd pogarszają jego właściwości jezdne. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich alusów. Zasada jest prosta, każdy kilogram dodany w koło jest równoważny dwum kilogramom dodanym gdziekolwiek w samochodzie. Odbija się to w przyspieszaniu i hamowaniu jak również na kondycji zawieszenia. Takim przykładem jest waga stalowej felgi strukturalnej Opla i oferowanych przez niego alufelgach. Znalazłem taką ciekawą stronkę. Ciekawią mnie wasze doświadczenia w tej kwestii.
Odpowiedz
#2
Przecież aluminiowe są lżejsze od stalowych. A lżejsze koło to mniejsza masa nieresorowana.
Odpowiedz
#3
Oj chyba nie są lżejsze.
Są wykonane z lżejszych stopów ale w większości przypadków są masywniejsze, tzn. większe objętościowo i pewnie o ten efekt chodzi.

Ja negatywnego wpływu na osiągi nie zauważyłem.
Ale może jestem mało spostrzegawczy.
Odpowiedz
#4
(2012-Kwi-03, 13:51)celius link napisał(a): PrzecieĹź aluminiowe są lĹźejsze od stalowych. A lĹźejsze koło to mniejsza masa nieresorowana.

LĹźejsze sa tylko niektĂłre modele felg OZ stosowane w rajdach samochodowych model O-Z Racing
Odpowiedz
#5
A to
(2012-Kwi-03, 15:59)krasnal link napisał(a): LĹźejsze sa tylko niektĂłre modele felg OZ stosowane w rajdach samochodowych model O-Z Racing
sorki, źle mi się wydawało.



Odpowiedz
#6
(2012-Kwi-03, 14:18)klosow link napisał(a): Ja negatywnego wpływu na osiągi nie zauwaĹźyłem.
Ale może jestem mało spostrzegawczy.

waga kół wpływa na osiągi auta, ale nie oszukujmy się - w normalnej eksploatacji jest to nie do wychwycenia, bo większe różnice w osiągach może powodować ilość paliwa w zbiorniku niż założone takie czy inne felgi
Odpowiedz
#7
(2012-Kwi-03, 20:26)Grisza link napisał(a): bo większe róşnice w osiągach moĹźe powodować ilość paliwa w zbiorniku niĹź załoĹźone takie czy inne felgi
A może jeszcze raz to przemyśl.  26  Czy wiesz co to masa nieresorowana  To część masy pojazdu, znajdująca się pomiędzy jezdnią a sprężystym zawieszeniem. W jej skład wchodzą koła, osie, hamulce i elementy zawieszenia które poruszają się w osi pionowej razem z kołami. Dla lepszego prowadzenia auta i zwiększenia komfortu jazdy dąży się do zmniejszania mas nieresorowanych. Właśnie dzięki pieknym felgą i oponom można stracić sporą część mocy.I większa masa zostanie przyspieszona w ten sposób (im większa jest masa nieresorowana), tym większą energię kinetyczną będzie musiało pochłonąć zawieszenie auta, jeśli masa resorowana ma pozostać w miejscu, żeby samochód nie podskoczył na wyboju.I jeszcze to wszystko trzeba nie tylko rozpędzić ale i zatrzymać. Dlatego dobre markowe felgi są drogie i lekki.
Odpowiedz
#8
(2012-Kwi-03, 21:57)Przemcio link napisał(a): A moĹźe jeszcze raz to przemyśl.  26 

a nad czym tutaj myśleć. Dam sobie głowę uciąć, że nie zauważyłbyś (w sensie osiągów oczywiście) czy jedziesz (tym samym autem) na alusach czy na stalówkach.
Odpowiedz
#9
(2012-Kwi-03, 22:01)Grisza link napisał(a): Dam sobie głowę uciąć
To nie masz głowy.
Odpowiedz
#10
Poza tym widać to w praktyce wymieniając koła zima/lato. wink
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości