na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [FAQ ZB] Zafira - Chłodnica klimatyzacji aka Skraplacz - różne rodzaje Kaliope 6 37 234 2018-Paż-28, 01:25
Ostatni post: Sorgel
  {B} Hałas przy włączonej klimatyzacji kanwa1987 2 205 2018-Sie-02, 12:45
Ostatni post: kanwa1987
  {B} Uszkodzona uszczelka chłodnicy oleju kanwa1987 0 195 2018-Lip-23, 23:01
Ostatni post: kanwa1987
Ocena wątku:
  • 103 głosów - średnia: 2.75
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
{B} [TUT ZB] Zafira - wymiana chłodnicy klimatyzacji 1.9 CDTi
#1






Poniższy tutek kolegi tEREK tyczy się wymiany skraplacza (chłodnicy klimatyzacji) o numerze

Nr części: 93182213
Nr kat: 18 50 111

Czyli nr 3 w zestawieniu chłodnic, który jest tutaj:
http://klubzafira.pl/forum/index.php/topic,1433.0.html

kaliope


 

Witam z racji wymiany chłodnicy klimatyzacji postanowiłem zrobić małego tutka [img]zafiraklub.pl/forum/images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Narzędzia:
- nasadka 8'emka
- nasadka zwykła 9'tka lub gwiazdkowa 8-9
- nasadka zwykła 10'tka lub gwiazdkowa 9-10
- szczypczyki do wysuwania plastikowych "kołeczków"


Demontaż:

Zanim zabierzemy się za chłodnicę musimy zdemontować grill.

- wyciągamy cztery kołki
- delikatnie wyciągamy grill uważamy aby nie połamać plastikowych zaczepów.

Krok 1:

Demontaż zaczynamy od odłączenia wentylatora. Odkręcamy dwie nakrętki z góry wentylatora (zaznaczone na czerwono). Delikatnie "wyciskamy" plastikowe opaski (zaznaczone na czerwono), które trzymają przewody przy obudowie wentylatora i chłodnicy klimatyzacji. Delikatnie (nic na siłę) wysuwamy moduły (czarny i szary).
Jeżeli nie chcą wyjść to szukamy na dole reszty plastikowych spinek które trzymają przewody. Odpinamy przewód zasilający z dołu wentylatora i wyciągamy wentylator.

[Obrazek: 1.JPG]    [Obrazek: 2.JPG]

Krok 2:


Zanim wyciągniemy chłodnice odkręcamy dwa aluminiowe przewody doprowadzające środek chłodniczy do chłodnicy. Ja już miałem pusty układ więc nie przejmowałem się środkiem chłodniczym.

[Obrazek: 3.JPG]   [Obrazek: 8.JPG]

Krok 3:

Odkręcamy chłodnice, która trzyma się na czterech śrubach

[Obrazek: 3.JPG]   [Obrazek: 4.JPG]

Krok 4:

Odpinamy czujnik i możemy delikatnie wyciągać chłodnicę.

[Obrazek: 6.JPG]

Montaż:

- wkładamy nową chłodnice
- podpinamy czujnik
- podpinamy aluminiowe przewody
- przykręcamy chłodnice (na razie delikatnie)
- mocujemy wentylator do którego podłączamy zasilanie i dwa moduły (czarny i szary). Podczas montowania pamiętamy o prawidłowym ułożeniu przewodów zasilających i wpinamy z powrotem plastikowe opaski
- przykręcamy wszystko dobrze
- zakładamy grilla

Edit:
ustawiłem zdjęcia / Mietas
dodałem nr chłodnicy/ kaliope
korekta tytułu/ kaliope

Materiał dydaktyczny oraz zdjęcia, zgodnie z  Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i Ustawą z dnia 8 lipca 2010 r. o zmianie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, stanowią moją własność intelektualną. Wszelkie kopiowanie, udostępnianie bez mojej wiedzy stanowić będzie podstawę do wszczęcia postępowania sądowego.

tEREk
Odpowiedz
#2
Pod te dwa przewody,które należy odkręcić wchodzą oringi.Proponuję dobrze je sprawdzić ,założyć odwrotnie ewentualnie kupić nowe,bo koszt nieadekwatny do wykonanej pracy ponownego demontażu.
Odpowiedz
#3
Dodam, że przy okazji warto też zdjąć obudowę filtra powietrza, ponieważ pod nim przebiegają przewody z czynnikiem i są tam złącza tych przewodów, jeśli na nich będą zielone naloty, to oznacza że oringi są do wymiany
Odpowiedz
#4
Ceny jakie zaproponował mi sklep autowanda.pl

NISSENS  940052 - 450 zł
DELPHI : TSP0225616 - 410 zł
HELLA : 8FC351302371 - 820 zł
VALEO : 818168 - nie jest dostępna
NRF: 420 zł
Odpowiedz
#5
(2012-Kwi-05, 09:15)Marki link napisał(a): Pod te dwa przewody,które należy odkręcić wchodzą oringi.
(2012-Kwi-05, 09:28)Mietas link napisał(a): Dodam, że przy okazji warto też zdjąć obudowę filtra powietrza, ponieważ pod nim przebiegają przewody z czynnikiem i są tam złącza tych przewodów, jeśli na nich będą zielone naloty, to oznacza że oringi są do wymiany
to może ktoś poda numery GM do nich - co by potem nie było pytań które to...?
Odpowiedz
#6
Ja ze swej strony dodam że przy rozpinaniu układu chłodniczego ( w tym przypadku klimatyzacyjnego) należy pamiętać o tym że mamy do czynienia z układem hermetycznym.
Pod odpięciu złączy należy bezwłocznie zakleić je ( np taśmą izolacyjną) aby żaden brud nie dostał się do obiegu !!!!

Za każdym razem kiedy rozpinamy pojączenia instalacji wymieniamy oringi - i tu ważna rzecz nie są to zwykłe oringi z GUMY, muszą być z tworzywa odpornego na fluor i chlor!!!!!!  ( do kupinia w każdym sklepie z uszczelnieniami technicznymi)

Należałoby to dopisać do tutki.
Odpowiedz
#7
Witam wszystkich !!!!
Czy można i jak jesli tak, to jak wymienic sam osuszacz bo mam zapchany?
Klima nabita a praktycznie nie chłodzi.
Pozdrawiam serdecznie.
Odpowiedz
#8
(2015-Lip-21, 10:33)Edward Kozłowski link napisał(a): Witam wszystkich !!!!
Czy można i jak jesli tak, to jak wymienic sam osuszacz bo mam zapchany?
Klima nabita a praktycznie nie chłodzi.
Pozdrawiam serdecznie.
Skąd pewność że masz zapchany filtr??  gdy ma sie zapchany skraplacz tudzież osuszacz powinno wzrosnąć wysokie ciśnienie i zerwać sprzęgło sprężarki takie tam zabezpieczenie.
Osuszacz da się wymienić samemu ale musiałbyś odessać czynnik, wyciągnąć skraplacz i po prawej stronie masz osuszacz od góry jest nakrętka z oringiem.
Odkręcasz i wymieniasz, zakładasz z powrotem/sprawdzasz szczelność/nabijasz.
Odpowiedz
#9
(2015-Lip-21, 18:37)dorich link napisał(a): zerwać sprzęgło sprężarki takie tam zabezpieczenie.
Kto Ci tak powiedział? Od tego jest czujnik że wyłaczy klime i tyle.
Odpowiedz
#10
W moim przypadku tak było mam lekko przypchany skraplacz i  jak były upały to w korku wzrosło na tyle wysokie ciśnienie ze zerwało mi sprzęgło, sprężarka stawiała duży opór i poszło. Widocznie czujnik nie zadziałał...
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości