na dół

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [FAQ ZB] Zafira - Chłodnica klimatyzacji aka Skraplacz - różne rodzaje Kaliope 6 37 234 2018-Paż-28, 01:25
Ostatni post: Sorgel
  {B} Jak sprawdzić czy termostat działa poprawnie -1.9 cdti Kaliope 3 580 2018-Maj-13, 11:33
Ostatni post: Motor84
  {B} [TUT] Jak zdemontować/wymienić pompę wody - 1.9 cdti Kaliope 0 400 2017-Sie-20, 15:44
Ostatni post: Kaliope
Ocena wątku:
  • 98 głosów - średnia: 2.79
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[TUT ZB] Zafira - Wymiana termostatu 1.9 CDTi - Z19DT , Z19DTL
#21
Według TIS, w z19dt trzeba cąłkiem usunać chłodnicę spalin, także już wiem skąd się bierze 450zł za robociznę. Całkowite wykręcenie tego układu z wszystkimi wężami jest bardzo czasochłonne. 
Odpowiedz
#22
tutek znaleziony na YT. Gość strasznie rusza kamerą.....ale coś można podglądnąć...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zEIIgeeIOiw[/youtube]
Odpowiedz
#23
Odważyłem się na wymianę termostatu chyba w październiku (przed zimą) tylko w silniku Z19DTL - różnic w opisach kolegów praktycznie nie ma (szczególnie w uwagach w stronę konstruktorów - wyrażanych za pomocą słów powszechnie uważanych za obelżywe... 8 ).
(2012-Paż-13, 14:26)kaliope link napisał(a): Odkręcamy różowe opaski 1 i 2 (imbus 5), uwaga na uszczelki. Zresztą wsadzenie tych uszczelek jest bardzo upierdliwe i odkąd pewien kolega napisał, że zgubił jedną i auto jeździ bez zarzutów...
Tutaj jedna uwaga - oczywiście uszczelkę jedną zgubiłem (tą od dołu) i potem w trakcie jazdy czuć było dosyć mocno spalinami (szczególnie podczas postoju np. na czerwonym). Tak więc w kolejną sobotę musiałem przejść znów do etapu poluzowania  chłodniczki spalin i (na szczęście znalazłem oryginalną "piętro niżej") włożenia uszczelki.
Odpowiedz
#24
uszczelkę można dociąć z uszczelki do egr do silnika 1.9 100 i 120km
Odpowiedz
#25
super dzieki
Odpowiedz
#26
Witam koledzy dzieki za foto i informacje na temat wymiany termostatu ten sam silnik mam, tylko ze w saabie 1.9 i identycznie wszytko jest umiejscowione. gdyby nie ta chodniczka to wymiana byla by duzo latwiejsza. bez sensu ze siedzi to na tej srubce co termostat.  zajelo mi prawie 5 godzin okazalo sie ze przepustnica i egr trzeba bedzie wyczyscic... 42
ps temperature teraz mam 90 stopni i o to chodzilo. Wstawilem BEHR made in italy. jeszcze raz dzieki
Odpowiedz
#27
Cała różnica między z19dth a z19dt tkwi tylko w jednej śrubce. smile Zobaczcie na fotkę. W z19dth to jedno mocowanie chłodnicy spalin ma swoją własną śrubę. Natomiast w z19dt to mocowanie ma wspólną srubę (szpilkę) z termostatem. Chłodnica nakrywa więc termostat i trzeba ją odkręcić...a to już istny horror.

[Obrazek: 9f2546dfe4634cc1med.jpg]
Odpowiedz
#28
Dla ułatwienia sprawy w z19dt, chłopaki na forum w UK ucinają ten nieszczęsny uchwyt od chłodniczki spalin. Mówią że chłodnica i tak potem jest bardzo stabilna, w co wierzę, bo ciężko ją tam ruszyć, tyle przewodów ją trzyma. Wtedy nie trzeba usuwać chłodnicy spalin, i nie trzeba usuwać EGR, także kupa roboty mniej


[Obrazek: d8c44824f2e977d8med.jpg]
Odpowiedz
#29
Wersja YT:

Odpowiedz
#30
Przyszła kolej na mój termostat, przy okazji z czujnikiem temperatury, który był powodem masakrycznego odpalania.
Dzięki Waszym poradom udało się to zrobić, ale fakt jest taki, że ta chłodniczka jest bez sensu rozwiazaniem, że jest zaczepiona do sruby termostatu. Ogólnie nawet nie z tym się męczyłem a z szukaniem metalowej uszczeli od egr-a(spadła mi su..) której w oststeczności nie znalazlem ;/
Zamówiłem nowa.. Autko odpala na dotyk, a wczesniej krecilem 10-15sec. Termos otwiera przy 88stopni i jest tak jak być powinno.
Poradnik tEREk jest niezbędny, żeby ogarnąć to w miare dobrym czasie..
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości